Hans Van Lier

Blues – Soul – Roll

Welkom op de site! 
Afbeeldingen
De website van Hans van Lier bevat een uitgebreide collectie foto's die zijn muzikale reis documenteren. Deze foto's tonen Hans in actie tijdens optredens, in de studio tijdens opnames, en in informele settings met andere muzikanten. De afbeeldingen geven een visueel inzicht in zijn passie voor muziek en zijn interacties met andere artiesten.
Optredens
Hans heeft een indrukwekkende lijst van optredens op zijn naam staan. Hij heeft gespeeld op gerenommeerde locaties zoals café Boven Jan, Huize Maas, bluescafé de Vestibule, jazzcafé de Spieghel en de Troubadour in Groningen, Paradiso Amsterdam, tweemaal een tour in de USA. Daarnaast heeft hij opgetreden met zijn band, de Hans van Lier Band, in verschillende settings, waaronder een bluesmiddag in Grand Café Carambole. Zijn optredens staan bekend om hun passie en authenticiteit, en hij heeft samengewerkt met bekende bluesartiesten zoals Mick Taylor (ex-Rolling Stones) en Double Trouble (Stevie Ray Vaughan).
Opnames
Hans heeft talloze cd's en opnames op zijn naam staan. Zijn muzikale reis bracht hem naar de Verenigde Staten, waar hij samenwerkte met bekende bluesartiesten. Zijn opnames weerspiegelen zijn toewijding aan de blues en zijn vermogen om emoties over te brengen door middel van muziek.
Anekdotes en Verhalen
De website bevat ook persoonlijke verhalen en anekdotes van Hans. Hij deelt zijn inzichten over muziek en de essentie ervan, waarbij hij benadrukt dat muziek meer is dan alleen melodieën of structuren—het is de kunst van klank in al zijn vormen. Hans beschrijft hoe blues een persoonlijke expressie is en hoe iedereen het op zijn eigen manier benadert, wat de schoonheid ervan benadrukt.
De Persoonlijke Essentie van Muziek
Wat ik geleerd heb, is dat muziek in essentie alles omvat waar een geluid uit komt. Muziek is meer dan alleen melodieën of structuren—het is de kunst van klank in al zijn vormen. Zelfs als je honderden verschillende akkoorden op je gitaar speelt, blijft dit principe overeind: geluid is muziek. Deze gedachte heeft mijn perspectief verrijkt en laat zien hoe breed en mooi muziek kan zijn. Het is een simpele, maar diepe les die alles wat muziek is, viert. Blues is meer dan alleen een genre; het is een gevoel, een emotie die je raakt en verbindt. Muziek en blues gaan hand in hand, maar niet alles hoeft als blues te worden bestempeld om waardevol te zijn. Zelfs een muzikale uitdaging—een challenge—is geen blues, maar blijft toch muziek in zijn puurste vorm.
Wat blues echt uniek maakt, is dat het een persoonlijke expressie is. Iedereen benadert het op zijn eigen manier, en daarin ligt de schoonheid: niemand is hetzelfde. Er is nooit een slechte of een beste muziek; het draait allemaal om het gevoel dat je erin legt. Dat gevoel maakt het authentiek en geeft het een kracht die met niets anders te vergelijken is!
Muzikale groet, Hans.
Click here for English: The Personal Essence of Music.
The Personal Essence of Music!
What I’ve learned is that all sounds can be defined as music. Music is more than just melodies or structures—it’s the art of sound in all its forms. Even if you play hundreds of different chords on your guitar, the principle remains that sound is music. This idea has enriched my perspective and shows me how broad and beautiful music can be. It’s a simple, yet profound lesson that celebrates everything that is music.
Blues is more than just a genre; it’s a feeling, an emotion, that touches and connects you. Music and blues go hand in hand, but not everything has to be labeled blues to be valuable. Even though some challenging music may not be identified as blues it is still music in its purest form.
What makes blues truly unique is that it is a personal expression. Everyone approaches it in their own way, and therein lies the beauty: no two people are the same. There’s never a bad or a best piece of music; it’s all about the feeling you put into it. That feeling makes it authentic and gives it a power that can't be compared to anything else!
Musical greetings, Hans.
Klik hier voor korte anekdotes door Hans zelf geschreven: (update 2 maart 2025)
  • Lang geleden speelde ik in een café in Assen, waar niemand minder dan Harry Muskee aan de bar zat. Na mijn optreden kwam hij naar me toe en zei: “Je mag je versterker wel harder zetten”. Dat was een prachtig compliment, vooral afkomstig van zo’n legendarische muzikant. Daarnaast ben ik twee keer te gast geweest in zijn radioprogramma ‘Harry’s Blues’ bij Radio Drenthe. Deze momenten waren niet alleen een eer, maar ook een geweldige kans om mijn muziek te delen met een breder publiek en mijn respect voor Harry Muskee te tonen.
  • Tijdens een aflevering van Voetbal Inside noemde Johan Derksen mijn naam in verband met drummer Wim Entzinger. Het was een eer om genoemd te worden in zo’n populair programma, en het benadrukte de impact die Wim Entzinger heeft gehad op de muziekwereld. Johan Derksen’s vermelding was een mooie erkenning van ons werk en onze muzikale bijdrage.
  • Tijdens mijn bezoek aan Austin, Texas, werd ik opgehaald van het vliegveld door Chris Layton. Hij verwelkomde me hartelijk en kookte een heerlijke Mexicaanse maaltijd voor ons. Samen met zijn vrouw en kinderen hadden we een geweldige avond vol met gesprekken en gezelligheid. De volgende dag gingen we naar de studio voor opnames, vol enthousiasme en inspiratie na een fantastische start van mijn tijd in Austin.
  • Tijdens een reis naar Engeland had ik het voorrecht om een avond door te brengen met Mick Taylor en z’n vriendin Marlies Damming in een gezellige pub. Na een paar drankjes kwamen de verhalen los over de Rolling Stones. Mick vertelde ons fascinerende anekdotes en herinneringen van zijn tijd bij de legendarische band. De avond werd nog specialer toen Mick regelmatig zakjes chips voor mij haalde, haha. Het was een heerlijke en memorabele ervaring die ik niet snel zal vergeten.
  • Ik had het voorrecht om te repeteren met een bassist en een drummer die vroeger speelden met de legendarische gitarist/zanger Johnny Guitar Watson. Onze repetities vonden plaats in Brussel, waar we intensief werkten aan onze muziek. Hoewel het bij repeteren bleef, hadden we toch één bijzonder optreden in café Boven Jan aan de Grote Markt in Groningen.
  • In de jaren ’90 speelde ik enkele jaren in de band King Lier, samen met een getalenteerde groep muzikanten. Inki de Jonge verzorgde de vocals, Marjan Feith speelde basgitaar en Rene Diertens zat achter de drums. Samen hebben we talloze bluesfestivals bezocht en opgetreden door heel Nederland. Het was een periode vol muzikaliteit. (zie foto)
  • In 1999 ging ik samen met de verdienstelijke zanger/mondharpist Richard Koster naar de USA voor een tournee met de Amerikaanse band GB Leighton uit Minneapolis. Tijdens deze tournee speelden we voornamelijk drie keer per week in de staat Minnesota. Het was een geweldige ervaring om te kunnen optreden in verschillende steden en het enthousiaste publiek te ontmoeten. Daarnaast hebben we in de Oarfin studio’s een single opgenomen met de titel ‘Minnesota Mama’. Onze muzikale reis door Minnesota was onvergetelijk en versterkte de band tussen de bandleden en ons publiek.
  • In de jaren ’80 ondernam The South Side Bluesband (een viermansband) een indrukwekkende tournee door Denemarken. Tijdens deze tournee gaven we in 14 dagen tijd maar liefst 12 optredens, waaronder een optreden in de hoofdstad, Kopenhagen. De band werd gekenmerkt door de krachtige vocalen van zangeres Lia Waling en het strakke drumwerk van Fokke de Jong, samen met bassist Feliz Goos. Deze tournee was een bewijs van hun toewijding aan de bluesmuziek. Bijzonder vind ik, rijdt je een stad binnen en dan zie je onze posters al hangen, cool! Ik heb zo’n beetje 10 jaar met Fokke gespeeld.
  • Twee jaar lang heb ik samen met de superentertainer en bluesman Ralph de Jongh opgetreden. Ralph staat bekend om zijn overweldigende zang en gitaarspel, en we speelden veel bluesmuziek terwijl we door het hele land tourden. Samen met Lourens Leeuw en Harrie Groenewold traden we op in verschillende locaties, waaronder De Rustende Jager op Terschelling, de Oosterpoort in Groningen (waar we door de Gezinsbode werden beschreven als de beste band van de avond op de Rhythm & Bluesnight) en het bluesfestival in Ridderkerk. In die tijd hebben we één cd uitgebracht, getiteld ‘Brainmood’. Deze cd werd gedeeltelijk opgenomen in de Wisseloord studio’s met producer Huub Reijnders, en gedeeltelijk in Mastersound studio in Eelde. Voor deze opnames kwam drummer Dwight Dario speciaal overvliegen vanuit Minneapolis, USA, om zes nummers in te drummen. De cd ‘Brainmood’ werd door Radio Ridderkerk uitgeroepen tot de beste blues-cd van het jaar in 2005. Om naar onze optredens te rijden, hadden we een eigen limousine, wat een coole en onvergetelijke ervaring was. Het waren twee bijzondere jaren vol muzikale hoogtepunten en succes!
  • Eerbetoon aan onze Muziek: ‘Een Iconische Erkenning’. Met trots kan ik mededelen dat onze cd vanaf 14 februari 2025 is uitgeroepen tot een van de ‘The Dutch Iconic Blues Albums’ door Blues Magazine. Deze erkenning is een bijzondere mijlpaal in mijn muzikale carrière en bevestigt de impact van mijn werk binnen de bluesmuziek. Klik hier voor recensie.
  • Tijdens het Brueghel openlucht Bluesfestival in Oosterwolde, Friesland, traden we op als hoofdact met zangeres Astrid Reynders, Mick Taylor en de HVL Band met Arnout Kuipers, Gerrit Veen en Bennie Top. We hadden gepland om gewoon met Mick en Marlies Damming door chauffeur Frits Terpstra naar het optreden te rijden, maar tot onze verrassing stond er opeens een enorme witte limousine voor Marlies haar woning. Deze luxe wagen bracht ons naar Oosterwolde en stopte voor het podium, wat ons een onvergetelijke entree bezorgde. Het optreden was fantastisch, maar toen we na afloop terug wilden, was de limousine nergens te vinden. We stonden voor een uitdaging: hoe komen we nu weer thuis? Gelukkig heeft Astrid ons weer naar huis gebracht. Ondanks deze onverwachte wending bleef het een gedenkwaardige avond vol muziek en avontuur. Van het optreden zijn ook bootlegs in omloop. Met dank aan organisator Diderik Groen.
  • Een onvergetelijke jamsessie met Hans Dulfer. Ik zie dat Hans Dulfer binnenkort gaat optreden in Zuidlaren, wat ontzettend leuk! Deze aankondiging bracht mooie herinneringen naar boven aan een bijzondere tijd. Vroeger, toen we rond de 25 jaar oud waren, deden we een jamsessie met de legendarische saxofonist Hans Dulfer. Samen met onder andere drummer Fokke de Jong speelden we in de Troubadour. Mijn taak tijdens deze sessie was om te zingen, hoewel ik mezelf niet echt als zanger beschouw. Op een gegeven moment nam Hans Dulfer de microfoon en begon te zingen, waarbij hij alleen maar de woorden ‘Piet, Smoke More Wiet’ zong. Het was een supercool en onvergetelijk moment dat ik altijd zal koesteren.
  • Een emotioneel gesprek met Tommy Shannon:
    Tommy deelde een aangrijpend verhaal met mij over het verlies van zijn goede vriend Stevie Ray Vaughan. Tommy en Stevie waren al vrienden vanaf de lagere school en hadden een diepe band opgebouwd door de jaren heen. Tijdens het gesprek biggelden de tranen over Tommy’s wangen en hij zei: “Was ik maar met Stevie mee gegaan, het is een heel gemis.” Deze woorden en emoties benadrukten de intense pijn en het verdriet dat Tommy voelde na het verlies van zijn dierbare vriend.
  • Gedurende ongeveer 30 jaar heb ik geworsteld met hand- en voeteczeem, een aandoening die me ook tijdens mijn muzikale toptijd beïnvloedde. Soms was ik genoodzaakt een reservegitarist, zoals Chris Garrit, mee te nemen om optredens door te laten gaan. Helaas moest ik soms ook optredens afzeggen, wat ontzettend vervelend was voor zowel mij als de andere betrokken partijen. De situatie werd zo ernstig dat ik er drie weken voor in het ziekenhuis heb gelegen. Ik kon helemaal niets meer doen, behalve rusten en herstellen. Het was een zware periode die veel doorzettingsvermogen vergde. Tot mijn grote vreugde ben ik sinds eind vorig jaar volledig verlost van eczeem. Het voelt als een wonder, en ik weet niet wat me overkomt! Na drie decennia van strijd is het zo bevrijdend om eindelijk zonder klachten door het leven te gaan.
  • Enige tijd geleden had ik het voorrecht om te logeren bij Mick Taylor thuis in Engeland. Tijdens mijn verblijf gebeurde er iets wat ik nooit zal vergeten: Mick kreeg een telefoontje van niemand minder dan Keith Richards. Het was een surrealistisch moment, maar voor Mick leek het alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Deze ervaring onderstreepte niet alleen Mick’s connecties in de muziekwereld, maar gaf me ook een kijkje in het leven van deze legendarische artiesten.
  • In 1985 maakte ik een bijzondere reis naar Chicago, waar ik de kans kreeg om de geweldige shuffleband Magic Slim & the Teardrops live te zien optreden. Dit onvergetelijke concert vond plaats in de beroemde bluesclub Kingston Mines, gelegen in de South Side van Chicago. Na hun optreden wilde ik graag met Magic Slim op de foto, maar tot mijn verrassing wilde hij dat niet. Ondanks dat het niet lukte, blijft deze ervaring een waardevolle herinnering aan een geweldige avond en de kans om een bluesicoon van dichtbij mee te maken. De sfeer was ongelooflijk feestelijk! Later dat jaar beleefde ik een andere spannende muzikale ervaring, toen ik voor het eerst meedeed aan een jamsessie in Ottawa, Canada. Het was een zenuwslopende maar bijzondere gelegenheid. Gelukkig verliep alles goed, en deze ervaring gaf me een enorme boost in mijn muzikale reis.
  • In de jaren ’80 hadden we de eer om samen met de legendarische zanger/gitarist Eddie C Campbell uit Chicago op te treden in de Troubadour. Tijdens die tijd logeerde Eddie ook bij ons thuis, wat een unieke kans was om hem van dichtbij te leren kennen, zowel als muzikant als persoon. Jaren later trad Eddie op met zijn eigen bluesband in de Oosterpoort. Wij zaten in het publiek om te genieten van zijn muziek, maar tot onze grote verrassing noemde Eddie opeens mijn naam vanaf het podium. Hij riep me op om een paar nummers mee te spelen en te zingen. Hoewel het onverwacht was, accepteerde ik de uitnodiging en ging het optreden best goed. Het was een onvergetelijk moment!
1976
2024
2014
Klik hier om de biografie te lezen

Hans van Lier (gitaar): Geboren in 1961 in Schildwolde, is gitarist en de drijvende kracht achter zijn band.

Het muzikale avontuur van Hans begon al op jonge leeftijd. Op 15-jarige leeftijd speelde hij in zijn eerste bandje met de toepasselijke naam 'Born', in Appelscha in 1976. Dit was het begin van een indrukwekkende carrière die zich door de jaren heen verder ontwikkelde. 'Born' legde de basis voor Hans' passie en toewijding aan muziek, en markeerde het startpunt van vele muzikale avonturen die zouden volgen.
Met decennia aan ervaring en een indrukwekkende speelstijl is hij een onmisbaar lid van de groep en een icoon in de muziekindustrie. Hans' carrière kent vele hoogtepunten, waaronder samenwerkingen met enkele van de grootste namen in de muziekwereld. Zo speelde hij met Mick Taylor, voormalig gitarist van de Rolling Stones, en met Double Trouble in Austin, Texas. Op bass Tommy Shannon, drums Chris Layton en als gastmuzikant op toetsen Nick Connolly, de band van de legendarische Stevie Ray Vaughan. Met Double Trouble en Mick Taylor heeft hij zelfs een cd opgenomen, een prestatie die zijn muzikale talent verder onderstreept. Klik hier om een recensie te lezen over deze cd op Blues Magazine bij de 'Iconic Blues Albums', geschreven 14-02-2025. Dit album is gemixed door Rene Houwen.
Zijn liveoptredens zijn eveneens memorabel. Hans heeft met PLAT (Groningstalige boerenrock) onder andere opgetreden in Paradiso, Amsterdam, waar hij als hoofdact een festival afsloot. Daarnaast trad hij op vele festivals in Nederland op met zangeressen zoals Tineke Schoemaker (Barrelhouse), Inki de Jonge, Astrid Reynders en Gina de Boer, en deelde hij ook het podium met Jan Akkerman en Mick Taylor.
In 2007 richtten Hans en drummer/manager Wim Entzinger samen de band Hans van Lier & the Sidekicks op. Hun muzikale chemie leidde tot de creatie van diverse video's, cd's en singles.
Gedurende tien jaar werkten ze hard aan hun muziek, traden op en vergaarden een trouwe schare fans. Deze periode stond in het teken van creatieve expressie en muzikale groei. Na een decennium verliet Hans de band, nu gaan ze door als The Sidekicks.
Met een indrukwekkend aantal van ongeveer 15 albums, waarvan enkele zijn opgenomen in de beroemde Wisseloord Studio’s in Hilversum, waaronder een cd met HVL & the Sidekicks: 'Blues And More Than Blues' en de cd 'Texas Of The North' met Teo de Haan, Bennie Timmer, Fenno de Boer en Wim Entzinger, o.l.v. resp. producer Michiel Hoogenboezem en Huub Reijnders. En ook met Ralph de Jongh de cd Brainmood, laat Hans een blijvende stempel achter op de muziekwereld. Veel van deze opnames zijn beschikbaar op platforms zoals Spotify en zijn uitgebracht door Suburban in Haarlem. 
Zijn muzikale reis heeft hem naar vele landen gebracht, waaronder de USA, Denemarken, Duitsland, Spanje en Frankrijk, waar hij op diverse tournees het publiek veroverde. Hans' muzikale opleiding kreeg hij van jazzgitarist en docent aan het conservatorium Winfred Buma, wat zijn veelzijdigheid en vakmanschap benadrukt. Zie bladmuziek van 'Just A Little' van HVL & the Sidekicks.
Daarnaast heeft hij jarenlang met veel enthousiasme en vakmanschap sessies geleid in gerenommeerde locaties in Groningen, zoals café Boven Jan, Huize Maas, bluescafé de Vestibule, jazzcafé de Spieghel, de Troubadour en de Londoner Pub. Zijn bijdrage aan deze sessies heeft niet alleen zijn eigen muzikale ontwikkeling verrijkt, maar ook talloze andere muzikanten geïnspireerd en aangemoedigd. Met deze sessies hebben o.a. mee gespeeld: Brigitte Kaandorp, Marcel Kapteijn, Mick Taylor, Left Hand Freddy, BJ Hegen, Hans Dulfer, Appie Alberts, Richard Koster, Erwin Java, Harry Muskee en vele anderen.
Wat Hans diep raakte en altijd bezighield, was zijn dochtertje Karlijn, die helaas dood werd geboren. In een prachtig en emotioneel nummer heeft Hans deze ervaring muzikaal vastgelegd met Double Trouble. Het nummer vangt de spanning en verwachting van de zwangerschap, en bestaat uit 9 (10) coupletten die elk een maand van de zwangerschap vertegenwoordigen. In het zevende couplet hoor je subtiele geluiden die de bewegingen van Karlijn's voetjes symboliseren. Het is een ontroerend moment dat het leven in de baarmoeder tastbaar maakt. In het dertiende couplet valt er een geladen stilte, een eerbetoon en een nagedachtenis aan Karlijn. Deze stilte symboliseert het tragische verlies, maar ook de blijvende herinnering aan zijn dochtertje (zie cd's).
Ze hebben dit nummer nooit gerepeteerd, toen Hans het uitlegde aan Tommy, Nick en Chris in de studio waren ze emotioneel onder de indruk! Chris tikte het nummer af en het stond er in een keer op, echt super! Dat is muzikaliteit! Karlijn. Na die tijd kreeg Hans twee gezonde kinderen. De studio werd hermetisch afgesloten, niemand mocht naar binnen.
Click here for Biography in English
Hans van Lier (Guitar): Born in 1961 in Schildwolde, Hans van Lier is a guitarist and the driving force behind his band. Hans' musical adventure began at a young age. At the age of 15, he played in his first band aptly named 'Born,' in Appelscha in 1976. This was the beginning of an impressive career that developed further over the years. 'Born' laid the foundation for Hans' passion and dedication to music, marking the starting point of many musical adventures to come. With decades of experience and an impressive playing style, he is an indispensable member of the group and an icon in the music industry. Hans' career boasts many highlights, including collaborations with some of the biggest names in the music world. He has played with Mick Taylor, former guitarist of the Rolling Stones, and with Double Trouble in Austin, Texas. On bass, Tommy Shannon, on drums, Chris Layton, and as guest musician on keys, Nick Connolly, the band of the legendary Stevie Ray Vaughan. With Double Trouble and Mick Taylor, he even recorded a CD, a feat that further underscores his musical talent. Click here to read a review of this CD on Blues Magazine under the 'Iconic Blues Albums,' written on 14-02-2025. This album was mixed by Rene Houwen. 
His live performances are equally memorable. Hans has performed with PLAT (Groningstalige boerenrock) at various venues, including Paradiso in Amsterdam, where he headlined a festival. Additionally, he has performed at numerous festivals in the Netherlands with singers such as Tineke Schoemaker (Barrelhouse), Inki de Jonge, Astrid Reynders, and Gina de Boer, and has shared the stage with Jan Akkerman and Mick Taylor.
In 2007, Hans and drummer/manager Wim Entzinger founded the band Hans van Lier & the Sidekicks. Their musical chemistry led to the creation of various videos, CDs, and singles. For ten years, they worked hard on their music, performed, and garnered a loyal following. This period was marked by creative expression and musical growth. After a decade, Hans left the band, and they continued as The Sidekicks.
With an impressive number of approximately 15 albums, some of which were recorded at the famous Wisseloord Studios in Hilversum, including a CD with HVL & the Sidekicks: 'Blues And More Than Blues' and the CD 'Texas Of The North' with Teo de Haan, Bennie Timmer, Fenno de Boer, and Wim Entzinger, under the direction of producers Michiel Hoogenboezem and Huub Reijnders, respectively. He also recorded the CD Brainmood with Ralph de Jongh. Hans leaves a lasting mark on the music world. Many of these recordings are available on platforms like Spotify and were released by Suburban in Haarlem. His musical journey has taken him to many countries, including the USA, Denmark, Germany, Spain, and France, where he conquered audiences on various tours. Hans received his musical education from jazz guitarist and conservatory teacher Winfred Buma, highlighting his versatility and craftsmanship. See the sheet music of 'Just A Little' by HVL & the Sidekicks.
In addition, he has led sessions with great enthusiasm and expertise for years at renowned locations in Groningen, such as café Boven Jan, Huize Maas, bluescafé de Vestibule, jazzcafé de Spieghel, de Troubadour, and the Londoner Pub. His contribution to these sessions has enriched not only his own musical development but also inspired and encouraged countless other musicians. Participants in these sessions have included Brigitte Kaandorp, Marcel Kapteijn, Mick Taylor, Left Hand Freddy, BJ Hegen, Hans Dulfer, Appie Alberts, Richard Koster, Erwin Java, Harry Muskee, and many others.
What deeply touched and always occupied Hans was his daughter Karlijn, who was unfortunately stillborn. In a beautiful and emotional song, Hans captured this experience musically with Double Trouble. The song captures the tension and anticipation of pregnancy and consists of 9 (10) verses, each representing a month of pregnancy. In the seventh verse, you can hear subtle sounds symbolizing the movements of Karlijn's little feet. It is a poignant moment that makes life in the womb tangible. In the thirteenth verse, there is a charged silence, a tribute, and a remembrance of Karlijn. This silence symbolizes the tragic loss, but also the lasting memory of his daughter (see CDs). They never rehearsed this song. When Hans explained it to Tommy, Nick, and Chris in the studio, they were emotionally impressed! Chris started the song, and it was recorded in one take—truly amazing! That's musicianship! Karlijn. After that time Hans had two healthy children. The studio was hermetically sealed, no one was allowed in.
-----------------------------------------------
Het Nummer 'Karlijn' Gedraaid op Engelse Radio
Woensdag 5 maart 2025 werd het ontroerende nummer 'Karlijn' gedraaid op het Engelse radiostation Vixen 101, tijdens het programma "Nothing But The Blues" van Steve Jessney. Steve nam de tijd om uit te leggen hoe dit bijzondere nummer is ontstaan, wat luisteraars een diepere kijk gaf op de emotionele achtergrond ervan.
'Karlijn' is te vinden op de cd uit 2003, waarop ook legendarische muzikanten Tommy Shannon, Chris Layton en Nick Connolly meespelen. Het nummer, met zijn negen (10) coupletten die elk een maand van de zwangerschap vertegenwoordigen, is een muzikaal eerbetoon aan een verloren maar geliefd dochtertje. De uitzending op Vixen 101 bracht dit gevoelige en krachtige nummer onder de aandacht van een breed publiek, wat het verhaal en de muziek opnieuw tot leven bracht. Klik hier om het verhaal te beluisteren
Click here for English: The Song ‘Karlijn’ Played on English Radio
The Song 'Karlijn' Played on English Radio 
On Wednesday, March 5, 2025, the touching song 'Karlijn' was played on the English radio station Vixen 101, during the program "Nothing But The Blues" hosted by Steve Jessney. Steve took the time to explain how this special song came to be, giving listeners a deeper insight into the emotional background of the piece. 'Karlijn' can be found on the 2003 CD, which also features legendary musicians Tommy Shannon, Chris Layton, and Nick Connolly. The song, with its nine (10) verses each representing a month of pregnancy, is a musical tribute to a lost but beloved daughter. The broadcast on Vixen 101 brought this sensitive and powerful song to the attention of a wide audience, reviving its story and music. Listen here to the story
Op 9 februari 2025 zorgden Hans van Lier & the Incredibles voor een fantastische sfeer met hun geweldige optreden in het Grand Café te Zuidlaren. (zie foto's)
Goed nieuws: op zondag 12 oktober 2025 komen ze weer terug en wordt er een live-opname gemaakt door Michiel Hoogenboezem, samen met Jan Ellens, voor een album op o.a. Spotify. Noteer het alvast in je agenda.

We zijn verheugd aan te kondigen dat er een optreden is toegevoegd aan het schema van HVL & the Incredibles. Dit optreden zal plaatsvinden bij paviljoen De Rietzoom in Kropswolde op zondagmiddag 17 augustus 2025. Als het weer het toelaat, wordt het concert buiten gehouden, waardoor het publiek kan genieten van de geweldige muziek in de prachtige omgeving van het Zuidlaardermeer. Aanvang: 16.00 uur, gratis entree.

Op zondag 28 december 2025 is het zover: Een sfeervolle muzikale middag in Grand Café Carambole, gelegen aan Blijhamsterstraat 2 in Winschoten. Het optreden begint om 16.00 uur, dus zorg dat je op tijd bent om niets te missen!
Kom genieten van een gezellige ambiance, heerlijke muziek en een warme ontvangst. Dit is een perfecte gelegenheid om de feestdagen af te sluiten in stijl. Mis het niet! De entree bedraagt € 8,50 inclusief lekkere hapjes. zie foto met eigenaresse Jeanet Zaal open voor publiek om 15.00 uur.

Hans van Lier & the Incredibles is een nieuwe dynamische band die de rijke muzikale achtergronden van zijn leden samenbrengt in een onvergetelijke muzikale ervaring. De band bestaat uit vijf getalenteerde muzikanten die elk hun eigen unieke verhaal en stijl meebrengen. Met o.a. een waanzinnige goeie dynamische stem van Kris.
Met grepen uit het repertoire van o.a. Tina Turner, Aretha Franklin, Bluesbrothers, Etta James, Dusty Springfield en Beth Hart.
De band brengt een mix van rauwe energie, passie en muzikale vakmanschap.
Met invloeden variërend van blues en rock tot funk en soul, belooft de band een onvergetelijke ervaring voor elke muziekliefhebber. Kom en beleef de magie van de band live!
De band is opgericht in het najaar van 2024.
Foto: Jeroen Werkman
  • Kris Vesseur – vocals
  • Hans van Lier – guitar
  • Chiron Schut – guitar
  • Eric Bosma – bass
  • Wessel Babtist – drums

Onderstaand een uitgebreide biografie van de bandleden:

Klik hier om de biografie te lezen van Kris.

Kris Vesseur (vocals): Geboren in 1987 in Tilburg. Ze verhuist op haar 13e naar Noord Nederland en vindt daar op de middelbare school gelijkgestemden. Van haar 16e tot haar 23e is ze zangeres en toetseniste in de metalband June in December met wie ze speelt op festivals als de Zwarte Cross en optredens geeft in zalen als Paradiso en de Melkweg. Enkele internationale tournees volgen tot de band besluit te stoppen op het hoogtepunt. Wanneer ze, na de HAVO en het sprint VWO moet kiezen voor een vervolgstudie besluit ze haar bachelor in de muziek te halen. Hier maakt zij kennis met de jazz en de popmuziek en komt uiteindelijk uit bij het singer songwritersgenre. Ze schrijft tijdens haar studie 2 Engelstalige albums die ze nooit uitbrengt. Samen met cellist en gitarist geeft ze sporadisch optredens. In 2011 studeert ze af. Pas in 2020 brengt zij haar debuutalbum uit, wanneer ze de overstap heeft gemaakt naar schrijven in haar moedertaal, het Nederlands. WAANZINNEN krijgt lovende recensies en Kris vormt een 3 koppige band rondom haar werk met wie ze optredens geeft door heel Nederland. Toch mist ze het “rauwe en ruige” van vroeger. Wanneer ze eind 2024 gevraagd wordt als zangeres voor de nieuwe band van Hans van Lier, zegt ze volmondig ja. Opnieuw vindt ze mensen met wie ze haar passie voor muziek kan delen. 

Klik hier om de biografie te lezen van Chiron.

Chiron Schut (gitaar): Geboren in 1988 in Niehove, groeide Chiron op met de rijke platenkast van zijn vader, kunstschilder Henk Schut (†). Al van jongs af aan was de blues en aansluitende muziek zijn favoriet, met invloeden van Cuby+Blizzards, Jimi Hendrix, Rolling Stones, Deep Purple, John Mayall and the Blues Breakers, Jan Akkerman en Focus, Blues Brothers, en BB King. Op ongeveer tienjarige leeftijd begon hij te experimenteren op de akoestische gitaar van zijn moeder. Na slechts twee klassieke gitaarlessen, voelde Chiron zich echter beperkt door notenschrift en monotone liedjes. Zijn muzikale richting veranderde toen hij een elektrische gitaar kreeg van zijn oom en tante. Dagelijks oefende hij en speelde hij mee met de platen van zijn vader. In zijn dorp Niehove nam hij deel aan jamsessies onder leiding van Hans van Lier, die zijn moeder had geregeld. Dit leidde tot zijn eerste band, BluesFX, die blues covers speelde. In 2005 won Chiron de Northern Guitar Awards met een eigen compositie en een cover van Jimi Hendrix. Vervolgens vormde hij in 2007 samen met Hans van Lier, zangeres Marjon van Dijk en bassist Thomas Wouters een band die zich richtte op eigen composities. Deze band nam later een live-cd op in Café Koster in Groningen. In 2009 bereikte Chiron de finale van de Sena Guitar Awards en in 2010 ontstond de band Jacky’s Raw Collective. In 2012 vormde hij The Jailbirds. Tijdens zijn opleiding Kunst en Multimedia aan het Noorderpoort in 2013, richtte hij de band Maaris op, waarmee hij zowel live als studio EP’s uitbracht. Ook speelde hij in de bands Marble Heart en Ylvalie, en kort in Gentleman Skull. Na zijn vertrek bij Maaris in 2019, werd hij gevraagd door Ralph de Jongh om met verschillende formaties te spelen en albums op te nemen. Momenteel is Chiron actief met Ylvalie, Ralph de Jongh, en bereidt hij zijn eigen debuutalbum voor.

Klik hier om de biografie te lezen van Eric.

Eric Bosma (basgitaar): Eric wordt geboren op 10 april 1966 in het idyllische, doch rurale Zuidwolde, vlak boven de stad Groningen. Pas toen hij ging studeren besloot hij een muziekinstrument te gaan bespelen. Dat werd in eerste instantie een gitaar, maar omdat er al heel veel goede gitaristen rondliepen en hij merkte dat hij voornamelijk slaggitaar speelde, besloot hij de gitaar in te wisselen voor een basgitaar. Bijkomend pragmatische overweging: er waren veel minder bassisten dan gitaristen, dus zo rolde hij al snel in z’n eerste band. Dat was The Passengers, een country-blues rock band die regelmatig in het Noord-Nederlandse kroegencircuit optrad. Na een paar jaren verruilde hij rond het jaar 2000 de country-blues voor de hyperactieve funkrock van de band Onakentona. De muzikanten waren uitgedost als stripfiguren. Onakentona kreeg al gauw een beruchte livereputatie in en rond Grunn-city. Zo vloog tijdens een optreden in Simplon de basversterker in de fik en sprong de zanger regelmatig op en van de podiumspeakers met gitaar en al in het publiek. Ondanks dit wangedrag haalde Onakentona in 2002 de finale van de Grote Prijs van Nederland. Daarna speelden ze op vele Nederlandse podia. Na Onakentona speelde Eric een paar jaren in de Groningse swamprockband Planet Orange en in dezelfde tijd ging hij spelen bij de Afrobeatband Hello Hello. Ook maakte hij rond die tijd deel uit van de toenmalige Hans van Lier Band, samen met Mick Taylor en Inki de Jonge. In 2015 ging hij met een aantal leden van het voormalige Jammah Tammah spelen in de ska-reggaeformatie Obed and the Undead. Een paar jaar later werd hij gevraagd voor de Caraïbische band Pina Colada.

Klik hier om de biografie te lezen van Wessel.

Wessel Babtist (drums): Wordt geboren in 1951 in Nederland. Hij begon al op jonge leeftijd met muziek en ontwikkelde een passie voor drummen. Op dertienjarige leeftijd, in 1965, begon hij zijn muzikale carrière als drummer bij de Groningse band The Humps, die later de naam veranderde naar Powerplay. Wessel heeft door de jaren heen in een groot aantal bands gespeeld, die elk een uniek hoofdstuk in zijn muzikale reis vertegenwoordigen. Zijn tijd in de bands White Honey, Progenitive, White Sun, Norman and the Starmakers, Subway, Paul & Andrè, The Darlenes, AA & the Doctors, Tiger, en Backstreet Blues Band heeft hem bekend gemaakt als een veelzijdige en getalenteerde muzikant. Een van de projecten waar hij trots op is, was zijn werk met Sugar Boy Harry and the Race en de tribute band Cockerpower, die hulde bracht aan de muziek van Joe Cocker. Zijn drummen werd steeds beter en zijn aanwezigheid op het podium werd geprezen door zowel fans als collega’s. Op dit moment blijft Wessel actief in de muziekwereld. Hij speelt in de bands Soulvibration en Neighbours, waar hij zijn passie voor muziek en zijn uitzonderlijke talent blijft tonen. Zijn carrière, die zich over meerdere decennia uitstrekt, getuigt van zijn toewijding en liefde voor muziek. Wessel Babtist is niet alleen een getalenteerde drummer, maar ook een inspiratie voor vele opkomende muzikanten. Zijn verhaal is er een van doorzettingsvermogen en voortdurende groei binnen de Nederlandse muziekwereld. 

Indien mogelijk wordt het geluid bij Hans live verzorgd door producer Michiel Hoogenboezem.
Er wordt gebruik gemaakt, waarbij indien nodig, van een vast PA-systeem, met topmerken zoals Yamaha en Soundcraft, zal worden ingezet door Jan Ellens.
Klik hier met welk equipment Hans werkt.
Hughes & Kettner TubeMeister 36. En de Vox Night Train 212 cabinet.
Klik hier voor het repertoire die de band momenteel speelt.
  • I’m Not An Angel – Eigen compositie
  • Feeling Good – Nina Simone
  • Sweet Home Chicago – Bluesbrothers
  • Stormy Monday – T Bone Walker
  • Hard To Kill – Eigen compositie
  • I’d Rather Go Blind – Beth Hart
  • Think – Aretha Franklin
  • Can’t Find My Way Home – Steve Winwood
  • Steamy Windows – Tina Turner
  • I Got Lazy – Eigen compositie
  • You Never Can Tell – Emmy Lou Harris
  • Queen Of Peace – Eigen compsitie
  • I Put A Spell On You – CCR
  • I Never Loved A Man – Aretha Franklin
  • Incredible Outro – Eigen compositie
  • You Wonder Why – Eigen compositie
  • I Can’t Stand The Rain – Tina Turner
  • Son Of A Preacherman – Dusty Springfield
  • I’ll Take Care Of You – Beth Hart
  • Little By Little – Susan Tedeschi
  • Chain Of Fools – Aritha Franklin
  • I Just Wanna Make Love To You – Etta James
  • Nutbush City Limits – Tina Turner
I Got Lazy
---------------------------------------------------

Optredens in 2025:

  • 1 februari, MFA Ons Noabershoes, Scheidingsweg 20 te Veelerveen, aanvang 20.30 uur, entree: € 12,50.
    Dit optreden is gecanceld, vanwege de griepepidemie. Een nieuwe datum zit in de planning.
  • Zondag 9 februari, het Grand Café, De Millystraat 8 te Zuidlaren, aanvang 16.00 uur, entree € 6,–
  • 29 juni, Kultuurhoes, Wehe den Hoorn.
  • 11 juli, café de Engelstede in Engelbert
  • 17 augustus, Paviljoen de Rietzoom, Kropswolde
  • 12 oktober, Grand Café, Zuidlaren
  • 14 december, café Buckshot, Groningen
  • 28 december, grand café Carambole, Winschoten
Klik hier voor persberichten.

Persbericht leegDownloaden

Voor meer informatie en boekingen kun je contact opnemen met Wessel Babtist, mobiel: 06-17974348.
Of stuur een bericht via e-mail:
E-mail
Momenteel wordt de site bijgewerkt: Update 19 mei 2025.
De website bestaat al vanaf 1999. All rights reserverd © ®
Powered by Webreus and WordPress.

BTW-ID: NL 001551960B45

------------------------------------------------
Luister hier naar een interview van Felix Meurders met Hans bij radio NPO 5, in het programma FM op 5. 
2 november 2024.
Website Blues Magazine heeft een recensie gepubliceerd over de titelloze cd van Hans van Lier. Deze cd maakt deel uit van de Iconische Nederlandse Blues Albums en bevat een verzameling van tijdloze bluesnummers.
Foinest is een cateringbedrijf opgericht door vinoloog Dorijn van Lier (dochter) en chefkok Michiel Deenen. Ze richten zich vooral op bijzondere wijn-spijs combinaties en kunnen een volledig gastronomisch menu op locatie verzorgen. Of het nu gaat om een intiem diner of een groot evenement, Foinest zorgt voor heerlijk eten en bijpassende wijnen, waarbij de details zoals servies en aankleding ook geregeld worden. 
Dat betekent genieten zonder zorgen!
Wij willen onze oprechte waardering uitspreken voor Rikkers Gitaarbouw Groningen. Zo'n 10 jaar geleden hebben zij een prachtige Stratocaster gebouwd voor Hans, genaamd 'Lake Placid Blue'. Deze gitaar is een meesterwerk van vakmanschap en heeft sindsdien een onmiskenbare plaats ingenomen in Hans' muzikale reis.
Dankzij de toewijding en expertise van Rikkers heeft Hans een instrument dat niet alleen schitterend klinkt, maar ook een lust voor het oog is. We zijn enorm dankbaar voor hun bijdrage en vakmanschap. zie foto
Website van zangeres Kris Vesseur. 
Stichting Waanzinnen is een initiatief gericht op de bestrijding van (zelf)stigma door middel van artistieke in- en output. De stichting, opgericht in 2021 door Kris Vesseur, helpt mensen met psychische kwetsbaarheid door middel van muziek, theater en poëzie.
Kris Vesseur, een ervaringsdeskundige en creatieve kunstenaar, maakt gebruik van haar eigen ervaringen om een dialoog op gang te brengen over geestelijke gezondheid en herstel.
Website van radio Vixen 101 vanuit York in Engeland, iedere woensdagavond een uitzending van bluesmuziek in het programma 'Nothing But The Blues' met Steve Jessney. 
20u Nederlandse tijd.
Website van broer Harry van Lier. Speelde vroeger samen met Hans in de Halloween Bluesband, John Concrete en de Van Lier Experience, als zanger en bassist.
Website van Bennie Timmer, een getalenteerde gitarist en veelzijdig kunstenaar. Bennie heeft meer dan 30 jaar samengewerkt met Hans. Samen hebben zij talloze projecten uitgevoerd, waaronder cd-opnames en memorabele optredens.
Website van het Groninger Poparchief
Website van Suburban, een onafhankelijk platenlabel gevestigd in Haarlem. Op deze website kun je de cd's van verschillende artiesten bestellen, variërend van rock en alternatieve rock tot punkrock en heavy metal. Suburban biedt een breed scala aan muziekgenres en heeft een rijke catalogus met albums van bekende en opkomende artiesten. Ook de cd's van Hans van Lier kun je hier bestellen.
Pensionstal De Boer in Siddeburen is bekend om hun toewijding aan paarden. Wat dit verhaal extra bijzonder maakt, is de lange geschiedenis tussen Fenno de Boer, een getalenteerde bassist, en Hans. De twee kennen elkaar al sinds de lagere school.

Website van zanger/gitarist Ralph de Jongh. In 2005 werkten Ralph de Jongh, Dwight Dario uit Minneapolis USA, Lou Leeuw en Hans van Lier samen aan de CD Brainmood. Ralph’s rauwe stem, Dwight’s perfecte ritme en Hans’ emotionele gitaarspel smolten samen tot een uniek meesterwerk. In de studio werd niet alleen muziek gemaakt, maar ook herinneringen die de essentie van vriendschap en creativiteit vangen.

Recensie van de cd 'Blues And More Than Blues', van Moors Magazine.

---------------------------------------------------
Hieronder enkele albums en opnames die zijn uitgebracht:
You Wonder Why
Hard Times
Going Down Slow
Hard To Kill
Uitzending vanuit Engeland Vixen78, picture by Marc Norberg, Minneapolis
Dust My Broom
Sweet Home Chicago
Just A Little
Meulnhorn
Take Care
Single
So Wrong (video) met Teo de Haan
My Heart Beats Like A Hammer
She’s Automatic
Single
Karlijn
Klik hier over de boerenrockband PLAT.
Groninger Boerenrock: Een Terugblik op een Bijzondere Tijd!

PLAT werd opgericht door Hans, Fenno de Boer en Fokke de Jong in 1988, en hebben ook nog een cassettebandje met 12 nummers uitgebracht. Er werden 100 exemplaren gemaakt en waren heel snel uitverkocht. Is later ook nog ergens op cd uitgebracht. Fokke ging later naar de band Normaal, en Harrie Haze, die helaas niet meer onder ons is, verving hem. De band was de eerste met Groningstalige nummers op cd, getiteld 'Spikanteghaid!' En later kwamen nog de cd's 'Sikkom' en 'De Drij Musketiers' uit. Met dank aan Gerard Schriemer voor de prachtige (cover) schilderij!
In het begin van de jaren '90 vonden de opnames plaats in de beroemde Spitsbergen Studio in Zuidbroek, met Jan-Willem Ludolph achter de mengtafel. De sfeer in de studio was altijd feestelijk, met volop bier. Vaak kwamen fans langs om de feestvreugde te verhogen, waardoor je kon zeggen dat ze voor een publiek speelden. Deze levendige en energieke omgeving droeg zeker bij aan de magie van de opnamesessies.
Op dagen dat de opnames niet zo vlot verliepen, gingen ze met z'n allen naar de Chinees om de sfeer weer op te krikken. Ja, dat waren mooie tijden! In zes jaar tijd hebben ze veel gespeeld en succes gekend. Daarnaast zijn er ook nog vier singles op vinyl uitgebracht. PLAT bracht o.a. de single 'De Boeren Bennen Het Zat' uit, in 1990, geïnspireerd door de boerenprotesten die in heel Nederland plaatsvonden. Deze single weerspiegelt de gevoelens van ongenoegen en strijdlust onder de boeren. De opname vond plaats in Spitsbergen Studio (zie foto). In die tijd had PLAT ook een bijzondere single-presentatie in Paradiso Amsterdam, waar ze als hoofdact optraden tijdens een bluesfestival. Tijdens dit evenement overhandigde de burgemeester van Slochteren Jan Lebbink de single aan Freddie Cavallie, wat het een gedenkwaardige en feestelijke gelegenheid maakte.
PLAT trok destijds de aandacht van grote media zoals de VPRO en de VARA. Ze waren zo geïnteresseerd in de band dat ze naar Siddeburen kwamen voor een verslag. Dit resulteerde in interviews in het Nieuwsblad van het Noorden en de band haalde zelfs het Algemeen Dagblad. Deze media-aandacht getuigt van de impact die PLAT had en hun opkomende populariteit in die tijd. Ook destijds hebben ze een single 'Wie Willen Feesten' met de 17jarige zanger Teo de Haan opgenomen. Zie krant en de single.
De band PLAT genoot niet alleen van een trouwe schare fans, maar had zelfs een eigen fanclub. Onder de toegewijde leiding van Jan Wietse 'Tjapko' Klamer werd er iedere maand een fanblad uitgebracht. Dit blad was een bron van informatie, nieuws en verhalen voor de fans en droeg bij aan het versterken van de band tussen de band en hun publiek.
Dank gaat uit naar de roadies Gerhard 'Roadking' Vos en Klaas Bos, die een belangrijke rol speelden in het succes van de band.
Later in 1994 is zanger Teo de Haan en gitarist Follie de Vries voor Hans in de plaats gekomen, en hebben nog verschillende cd's uitgebracht.
PLAT in Paradiso
PLAT in Paradiso
Cassettebandje op cd
Wie Willen Feesten – PLAT met Teo de Haan (single)
Aan’t Vissen – PLAT ©
Platski – PLAT ©
Sikkom – PLAT ©
Interview van Henk Westbroek met Hans bij de VARA op Radio 3 (1990)
---------------------------------------------------
Hieronder enkele opnames.
On My Own – Met Teo de Haan ©
She’s Allright – Met Teo de Haan ©
Best Days Of My Life – Met Teo de Haan ©
Every Day I Have The Blues – Mick Taylor & Hans van Lier Band (nieuw) ©
Hey Joe – Hans van Lier (instrumental) ©
Radio-uitzending vanuit Engeland Vixen101 by Steve Jessney, She’s Gone And I’m Crying
Interview van Stefan Stasse met Hans op NPO radio 5
In Memoriam: Frits Terpstra
Klik hier om de beeld-video te bekijken:  
The Hans van Lier Bluesproject heeft een prachtig eerbetoon gebracht aan de overleden Frits Terpstra. Het nummer 'Grey Wolf' is speciaal voor hem gemaakt en uitgevoerd door een getalenteerde band: zanger/mondharmonicaspeler Uncle G, Bennie Timmer op gitaar en Hans van Lier op gitaar, met drums en bass.
De tekst van dit ontroerende nummer is geschreven door Gerard Julsing, terwijl de muziek is gecomponeerd door Hans. Samen hebben ze het nummer opgenomen op video, waarmee ze niet alleen hun muzikaliteit, maar ook hun oprechte waardering en respect voor Frits Terpstra hebben vastgelegd.

Frits was een toegewijde strijder voor de mensenrechten, vooral bekend om zijn inzet voor Leonard Peltier, een Lakota/Ojibwe activist die sinds 1976 in de gevangenis zit. Terpstra zette zich jarenlang in om de aandacht te vestigen op Peltier's onschuldigheid en de onrechtvaardigheden die hij heeft ondergaan.
Terpstra's inzet voor Peltier en andere oorspronkelijke bewoners van Noord-Amerika toont zijn diepe betrokkenheid bij de strijd voor gerechtigheid en mensenrechten. Zijn werk heeft bijgedragen aan een bredere bewustwording en steun voor deze belangrijke kwesties.

Daarnaast hebben ze een album opgenomen in 2022 met de titel 'Grey Wolf'. Dit album bevat 14 prachtige bluesnummers die de ziel en passie van de muziek weerspiegelen. De nummers op het album variëren van krachtige en emotionele ballads tot opzwepende en energieke tracks, allemaal met de unieke signatuur van The Hans van Lier Bluesproject. 
Grey Wolf – The Hans van Lier Bluesproject
Klik hier met Lourens Leeuw en Harrie Groenewold
Klik hier om een live-concert te zien met de Hans van Lier Band in 2024. In theater VanBeresteyn te Veendam.
Een live optreden met de voormalige band, 2 februari 2024: Marjon van Dijk, Hans van Lier, Bennie Timmer, Lou Leeuw, Harrie Groenewold. Een uitzending van BluePrint, presentatie Thomas Kaldijk, opgenomen in Theater VanBeresteyn in Veendam. Geluidstechnicus: Michiel Hoogenboezem.
Recensie door Peter van der Heide, Dagblad van het Noorden, 2 april 2024. De Groninger houdt er ondertussen zijn Hans van Lier Band (met onder anderen de 78-jarige Lou Leeuw) op na. Het optreden dat producer Michiel Hoogenboezem vastlegde in Veendam is nu uitgebracht op onder meer Spotify: It Could Have Been Less , ofwel Kon Minder in goed Gronings. De registratie laat horen dat Van Lier – in combinatie met gitarist Bennie Timmer (ook ex-The Sidekicks) – nog het heilige vuur heeft en dat zangeres Marjon van Dijk zich knap staande houdt in materiaal van onder meer Susan Tedeschi. Zowel The Sidekicks als Hans van Lier Band blijft binnen gebaande paden, maar beide bands bewijzen wel tot de noordelijke top te behoren op het gebied van aan blues schatplichtige muziek!
Klik hier om een review te lezen van Bluestown Music

The Minimal Blogger

Sed

    About

    • Why I write
    • My Experience
    • My Journey
    • My Goals

    Resources

    • Home
    • Shop
    • Blog
    • About

    Address



    Copyright 2025 | A WordPress Theme By SuperbThemes